Social media critical to growth of small and medium size law firms/ الدور المهم لوسائل الاعلام الاجتماعية في تنمية أعمالك المتوسطة الحجم

الترجمة بالأسفل


Social media plays a critical role in the growth and marketing efforts of small and medium businesses (SMBs) according to a LinkedIn survey of financial decision makers at SMBs in the U.S. and Canada.
Titled Priming the Economic Engine: How Social Media is Driving Growth for Small and Medium Businesses, LinkedIn partnered with TNS for the study and surveyed 998 North American small and medium business professionals with revenue between $1 million and less than $50 million.
The study, which focused on helping financial services providers understand the value of social for connecting with SMBs, found social to be invaluable. Per LinkedIn’s Jennifer Grazel (@jgrazel):
…[I]f financial services providers want to build relationships with this desirable sector, social networks offer the most influential and trusted venue.”
For financial marketers, SMBs’ engagement with social media presents a lucrative marketing opportunity. Building relationships with prospects in this community is a much easier task when SMBs are reaching out for information, and willing to engage in conversation with financial providers.
Key findings included:
  • 81 percent of SMBs surveyed use social media.
  • Nearly all of those using social media (94 percent) use it to market their businesses.
  • 49 percent of SMBs see social media as a valuable source for learning about their markets and about growing a business; they use social media to connect with their peers, discover best practices, learn from other experts, and get answers to their business questions.
  • 90 percent found social media to be a highly effective way to maintain brand presence and identity.
  • 82 percent found social media to be a meaningful source of lead generation.
The survey also found a high correlation between hyper growth SMBs and their investment in social media. Seventy three percent of hyper growth SMBs reported an increased spend on social media.
In the case of financial services providers (not a far leap from legal services providers), Grazel sees social media as a non-brainer.
Financial service providers should take advantage of this marketing opportunity by becoming active participants on social networks, and delivering content that SMBs say they need but currently aren’t receiving, such as best practices guides, information on innovative business technologies, and new product information.
No, this is not a survey of  law firms. But the survey is evidence of the value SMBs see in social media. Not only are SMBs seeing higher brand recognition and leads, those making greater use of social are growing faster.
Social media is no longer an option for your small and medium sized law firms, it’s critical for your success.

وسائل الاعلام الاجتماعية تلعب دورا حاسما في جهود النمو و التسويق للشركات الصغيرة والمتوسطة ( الشركات الصغيرة والمتوسطة ) وفقا لمسح لنكدين لصانعي القرار المالي في الشركات الصغيرة والمتوسطة في الولايات المتحدة و كندا.

بعنوان تشغيل المحرك الاقتصادي : كيف يتم تقودوسائل الاعلام الاجتماعية نمو الشركات الصغيرة والمتوسطة ، قام موقع لنكدين بالشراكة مع TNS بدراسة و مسح ٩٩٨ من الشركات المهنية الصغيرة والمتوسطة في أمريكا الشمالية بمجموع إيرادات بين 1 مليون دولار، و أقل من 50 مليون دولار.

الدراسة التي ركزت على مساعدة مقدمي الخدمات المالية على فهم قيمة الترابط بين وسائل الاعلام الاجتماعية و الشركات الصغيرة والمتوسطة ، و وجدت  الدراسة أن الترابط بين الطرفين لا ينفك.
والشبكات الاجتماعية توفر المكان الأكثر نفوذا وموثوق بها.

مشاركة الشركات الصغيرة والمتوسطة  في وسائل الاعلام الاجتماعية تمثل فرصة تسويقية مربحة من ناحية أن بناء العلاقات العامة تكون  مهمة سهلة بكثير عندما تسعى الشركات الصغيرة والمتوسطة  للتواصل عن طريق هذه الوسائل ، و تكون على استعداد لتمكين و تسهيل التواصل معها.

وشملت النتائج الرئيسية :

-٨١٪ من الشركات الصغيرة والمتوسطة التي شملتها الدراسة تستخدم وسائل الاعلام الاجتماعية .
-٩٤٪ ما يقرب من مستخدمون وسائل الاعلام الاجتماعية يستخدمونها للتسويق لأعمالهم.
٤٩٪ من الشركات الصغيرة والمتوسطة ترى وسائل الاعلام الاجتماعية باعتبارها مصدرا قيما للتعلم عن أسواقها و حول تزايد النشاط التجاري ، بل و تستخدم وسائل الإعلام الاجتماعية للتواصل مع أقرانهم ، واكتشاف أفضل الممارسات والتعلم من الخبراء الآخرين ، و الحصول على إجابات لأسئلة أعمالهم.
٩٠٪  يرون وسائل الاعلام الاجتماعية وسيلة فعالة للغاية للحفاظ على وجود العلامة التجارية والهوية التسويقية.
٨٢٪ يرون وسائل الاعلام الاجتماعية المصدر الرئيسي لقيادة الجيل الجديد .
كما وجدت الدراسة وجود ارتباط بين الشركات الصغيرة والمتوسطة عالية النمو والاستثمار في وسائل الاعلام الاجتماعية . ذكرت ٧٣٪ من الشركات الصغيرة والمتوسطة ذات النمو المضطرد أعلنت زيادة الإنفاق في على وسائل الاعلام الاجتماعية .
ترى جينفير جريزيل (@jgrazel)ممثلة لنكدين في الدراسة أن وسائل الاعلام الاجتماعية كأدوات لا تحتاج لتفكير: "يجب على مقدمي الخدمات المالية الاستفادة من هذه الفرصة التسويقية من خلال المشاركة النشطة على الشبكات الاجتماعية ، وتقديم المحتوى الذي تقول الشركات الصغيرة والمتوسطة التي يحتاجون إليها ولكن في الوقت الراهن لا يجدونها مثل أدلة أفضل الممارسات و المعلومات المتعلقة بتكنولوجيات الأعمال المبتكرة ، و معلومات عن المنتجات الجديدة".
هذه ليست دراسة استقصائية لمكاتب المحاماة . ولكن المسح هو دليل على رؤية الشركات الصغيرة والمتوسطة القيمة لوسائل الاعلام الاجتماعية كقيمة. الشركات الصغيرة والمتوسطة لا ترى أن وسائل الاعلام الاجتماعية تزيد من شهرة العلامات التجارية المعروفة فقط بل تؤدي لسرعة و زيادة نمو الشركات الغير معروفة، حيث لوحظ نمو بعض العلامات التجارية المبتدئة بشكل سريع.

وسائل الاعلام الاجتماعية لم يعد خيارا لللمكاتب القانونية و للشركات الصغيرة والمتوسطة الحجم الخاصة بك ، من المهم جدا  

استقادة منشأتكم من هذه الوسائل لنجاحكم.

http://kevin.lexblog.com/2014/02/15/social-media-critical-in-growth-of-small-and-medium-size-law-firms/

Comments

  1. This article clearly shows the importance of getting down to the people day-to-day applications, to invest in those tools (social media) and to save more money, in the other hand. However, there are certain rules Law Firms must conduct when approaching public in any sort of marketing, which is to be aware of the value of their sector, law must not be presented in the wrong way. For example, in Egypt there was a sign for a law office which says that "we guarantee that you will be innocent whatsoever the crime is" !!, this is the kind of impression, where no moral values are presented, no law firm wants to have.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

أهم عشرة مهارات قانونية يحتاجها القانوني المحترف - مترجم

ما أهم مواصفات "القائد الابتكاري"؟

الفوارق الأساسية بين السندات والصكوك